Röportaj: Özcan Akan (Sedan)



Uzun zamandır Blog'la fazla ilgilenememiştim. Blog'da yazmaya Gala gibi açılış yapmak için Sedan A Takımına yükselme başarısı gösteren ümit vadeden sol kanat Özcan Akan'la keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. 

Seni tanımayanlar için kendini bize tanıtırmısın ?

Ben Özcan Akan, 9 Mayıs 1995 doğumluyum. 5 senedir Sedan kulübün alt yapısındayım. şimdi A takımına yükseldim.

Fransa'da futbola başlama yaşı  beş, bundan önce farklı bir kulübte eğitim aldın mı? Futbola başlaman nasıl oldu?

Evet Sedan'dan önce Olympique de Charleville'de oynadım orada iyi eğitim aldım sonra Sedan istedi beni Sedan'a  imza attım.

Futbola başlamam Babam sayesinde oldu. Babamda çok iyi bir futbolcuydu. Futbol sevgimi ondan aldım. 4 yaşından bu yana futbolun peşindeyim.

Futbolcu olarak hangi özeliklerini güçlü buluyorsun? şunları daha iyi yapmalıyım dediğin şeyler var mı ?

Tekniğim ve hızım en belirgin özeliklerim olarak söyleye bilirim. Ama sol ayaklı olmama rağmen sol ayağımı ve yüksek toplarlarda daha etkili olmak için özel olarak çalışıyorum. 

Seni 2011 yılında Türkiye U16 milli takımında görmüştük, sonrasında davet edilmedin. Bunun sebebi hoca tercihimiydi ?

Bir sezon önce U15 Milli Takımı ile 5, 2011 yılında U16 milli takım ile 4 maça çıktım. Kampdan döndükden sonra sakatlandım ve bu bana 4 aya mal oldu. Bu sakatlık beni frenlemiş olsada milli takıma tekrar çağrılmak için hergün daha çok çalışıyorum.

Geçen sezon Sedan Ligue 2'den bir alt lige düştü. Futbolunu geliştirmen için bunu avantaj olarak mı dezavantaj olarak mı görüyorsun ?

Bu düşüşle Benim gibi alt yapıdan çıkan futbolcular için bir avantaj oldu daha çok süre almaya başladık.

Takım arkadaşlarindan kimi örnek alıyorsun ? Mevkinde idol olarak hangi futbolcuyu görüyorsun ?

Takımımda örnek aldığım futbolcu Dimitri Lesueur ve Baptiste Anziani. Yaşımım genç olmasından dolayı bana çok yardımcı oldular.

Futbol yeteneklerime benzedikleri için Ribery, Ronaldo ve Neymar'ı idol olarak görüyorum.

Fransa'da Türk futbolcu ve Türk olmak nasıl ? Ayrımcılık yapıldığını düşündüğün anlar oldumu ?

Fransada Türkleri tanıtmak ve temsil etmek çok gurur verici. Ayrımcılık oldu ama şimdi iyim kafaya takmıyorum.


Futbolun dışında Özcan Akan neleri yapmaktan hoşlanır ?

Ailem ve sevdiklerimle zaman geçirmeye çalışıyorum. Arkadaşlarımla geziyorum. Haftada bir kez sinemaya gidiyorum. Birde araba sevdası var.

Türkiye ligini takip ediyormusun ? Kendine yakın bulduğun bir takım var mı ?

Beşiktaş taraftarıyım. Birgün Beşiktaş forması giyersem bu benim için gurur verici olur.

Özcan bu keyifli sohbet ve bana zaman ayırdığın için teşekkürler

Ben teşekkür ederim

0 yorum:

 

Copyright © 2010 Turkusev Blogspot Fr, All Rights Reserved. Design by DZignine