Röportaj : Mikail Emin Gültekin ( FC Picasso )

Bu defaki  konuğum Fransa Futsal Milli takımin yükselen yıldızı, Picasso takıminin Futsal 1.ligine çikmasinda en büyük paya sahip olan ve hali hazırda Ligin en az gol yiyen 2. kalecisi olan Mikail Emin Gültekin. 

1- Seni tanımayanlar için kendini bize tanıtırmısın ? 

Ben Mikail Emin Gültekin 4/10/1995 Ėchirolles doğumluyum. FC Picasso Échirolles Futsal takimında kalecilik yapıyorum

2- Futsala başlaman ve Milli takimlara seçilme sürecin nasil oldu?

şuan oynadığım takımın birinci kalecisi olan dayım Erol Gucukoğlu 11 yaşındayken kulübe yazdırdı. 15 yaşına kadar eğitim gördüm. 15 yaşındayken dayım bir maçta 3 sarı kart görünce ilk kez bir maçta görev alma şansını yakaladım. Dayım form ve fiziksel olarak düşüş yaşmaya başlayınca 16 yaşından sonra çogu maçta ben oynamaya başladım. 18 yaşına gelinecede takımin degişmez kalecisi oldum.

Ben 18 yaşındayken Rhone- alpes seçmelerine davet edildim.  Bölge seçmelerini yapan kişi ayrica Fransa ümit milli takımin kaleci antrenörlugunu yapiyordu. Onun begenmesi ile milli takima seçildim. Ilk kez 2014 Nisan'ninda Slovenyaya karşi milli formayi giydim

Türkiye milli takimina davet edilmem ise oyuncu manejerligi yapan Murat bey bana TFF adina bana ulaşıp. internet ve görsel medya aracılıgi ile beni izlediklerini ve milli takımda görmek istediklerini bildirdi. Bende bir Türk olarak neden olmasin deyip bu teklifi kabul ettim.  Türk milli takimi ile Kosovadaki kampa katildim ve maçlar oynadım.

3- Bu hafta Fransa milli takimina davet edilen futbolcular arasinda yer aliyorsun. Türk milli takiminda sorun yaşadigin için mi yoksa Türkiyede bir gelecek görmedigin için mi Fransayi tercih ettin ? 

Türkiyeden teklif almadan önce Fransa milli takıminda oynama sözü vermiştim ama Ay Yildızlı formayi her Türk giymek isteyeceği için Türk milli takıminin Kosovadaki kampa takıldım. Arkadaşlarima saygısızlık etmek istemem ama Türk milli takvmi yeni bir kadro kurmustu ve Fransa ile kiyaslanmayacak seviye farki vardi.  Fransa Milli takıminin antreman temposu bile Türkiyenin maçlarindan çok yüksekti. Bu seviye farkindan dolayi Türkiye Milli takiminda bir gelecek görmedim. Birde yeni bir milli takim yaratmak istedikleri için her iki haftada bir hafta kampa gelmem gerekiyormuş.  Fransada Futsalin yani sıra çalişan biriyim ve bu kamplara katılmam mümkün degildi.

4- - kaç kez milli formayi girdin ?

Fransa ile 9 Kez ümit milli 3 kez A milli takım
Türkiye ile Kosavaya karsi maçlar oynadim ama onlar milli takım sayılmadığı için resmi olmuyor

5- Fransa ve Türkiye milli takimlarinda oynayacak kadar yeteneklisin neden Futbol değilde Futsal oynuyorsun?

Futbolu denedim ama her gittiğim yerde lisans çikartmadan antremanlara katilmam istendi. Benimde Futsalda bir seviyem olduğu için futsali birakip, antremanlarda  ne olacaği belli olmayan bir maceraya atilmak istemedim

6- Ben Yedder, Youssef El-Arabi ve Moussa Sao gibi isimler Futsaldan futbola geçip çok başarili oldular. seninde yaşin genç böyle bir hedefin var mi ?

Bu konu hakkinda fazla birşey söyleyemem gelecek ne gösterir bilemiyorum

7-Futbol oynaman için hiç teklif aldin mi ? 

Futsal Liginin büyük 3 kulübünde teklif aldim ama futboldan almadim.

8- Futbol veya Futsal'da hedeflerin neler ? Bir kaç sezon sonra kendini nerelerde görmeyi hedefliyorsun ?

Hedefim seviye olarak daha iyi olan Italya ve ispanya liglerinde oynamak ve Futsal şampiyonlar liginde oynamak

9-Mikail Gültekin Futsal dışında neler yapar ?

Bir inşaat firmasında şef olarak çalışıyorum. hayattim ev, iş ve futsal arasinda geçiyor

10- Türkiyede nerelisin ve Türkiyeki izinlerini nerde geçiriyorsun ?

Aslen Boluluyum. Bursada evimiz olduğu için tatilleride Bursada geçiriyorum

Bu keyifli sohbet ve bana zaman ayırdığın için teşekkürler

Ben teşekkür ederim.


0 yorum:

 

Copyright © 2010 Turkusev Blogspot Fr, All Rights Reserved. Design by DZignine